Pages

Grab A Button


Monday, January 10

PENSIL & PEMADAM

by paeh.net on Monday, January 3, 2011 at 5:55pm
Pensil : Maafkan aku, kawan.

Pemadam : Kenapa, kawan? Kamu tidak berbuat salah padaku.

Pensil : Maafkan aku kerana telah menyakitimu, kawan. Bila saja aku terbuat silap, kau selalu ada untuk memadamkan. Sedang kesilapan aku hilang, kamu hilang sebahagian dirimu, kawan. Semakin kecil dan kecil.

Pemadam : Ya, tidak mengapa, kawan. Kamu tahu, memang itu tujuan hidupku, untuk membantumu ketika kamu memerlukan aku. Dan aku tahu, suatu masa nanti aku akan pergi. Ketika itu kamu akan mendapat teman baru. Usah risau, kawan. Aku sukakannya!

Dengan cara apa hidup kita akan bermakna?

Pensil : Kawan, aku sayang kamu!

Sekali lagi, dengan cara apa hidup kita akan bermakna?

Pemadam : Dan kamu, tulislah kepada dunia, kawan. Biar kehilangan aku termakna.

Maka dengan cara apa hidup kita akan termaknai, kalau bukan untuk memberi sebanyaknya?

sumber:
d' art of thought

posted by :
www.paeh.net / www.aku.paeh.net

                                                            

No comments:

Large Grey Polka Dot Pointer
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...